Hoppa till innehåll

Augusti = skördemånad

augusti 5, 2011

Nu börjar det bli skörd på allvar i grönsakslandet, massvis med squash. Till vänster syns en Tondo chiarra di nizza och till höger en Golden Hubbard vars fröer jag bytte till mig från Ylven. Tack 🙂

 

4 kommentarer leave one →
  1. augusti 5, 2011 9:03 f m

    Gott om squash här också. Får bli foton i helgen. Show me yours, and I’ll show you mine…

  2. augusti 5, 2011 11:25 f m

    Det är inte dags att skörda Golden Hubbard ännu, inte förrän det är risk för frost. De växer och blir jättestora, men blir inte trådiga eller träiga.

    Mina har inte kommit lika långt, men jag har fyra sorters squash i år, tre vinter och en sommar dito. Bilder kommer!

  3. augusti 5, 2011 5:21 e m

    Cornucopia: Gör så!

    Ylven: Woops! man lär sig saker hela tiden… Tur att det finns ett 20-tal till i landet då 🙂
    Har du lyckats nått med dom du bytte till dig från mig?

  4. Ebba Grön permalink
    augusti 16, 2011 9:41 f m

    hallå.
    även jag har massor av squash. Som alla andra år får jag mer än jag kan äta. Vet aldrig riktigt vad jag ska göra med dom.
    några tips och recept? Hur gör ni?

Lämna en kommentar