Skip to content

Snickerboa

januari 9, 2016

I flera år har bygger pågått! Först rivning av stallboxar i fantasifulla färger. Sen uppregling, glespanel och gipsskivor 

 Den senaste veckans kyla har gett mig en spark i rumpan att göra klart med isoleringen av innerväggarna. 

 
Inne i verkstan har jag fått upp en massa verktyg i ordning på väggarna.

  
Nu måste jag hålla stenhårt på mitt nyårslöfte på att hålla ordning på verktyg och annat och hänga tillbaka på rätt plats när de använts färdigt. Har spenderat alldeles för mycket tid på att springa runt och leta efter ett verktyg de senaste åren. Nu är det slut på det!

3 kommentarer leave one →
  1. albinholmgren permalink
    januari 10, 2016 9:33 f m

    Jag har gett samma nyårslöfte. Vi får jämföra hur det gått om ett år…

    http://marstorp.albinholmgren.se/2015/12/02/2429/

  2. Kgb35 permalink
    januari 10, 2016 10:35 f m

    Jag försöker ha en verktygslåda med när jag gör något på annan plats än verktygens ordinarie plats. Då är det lärare att få med sig allt tillbaka. Ibland fungerar det. Ibland hämtar jag lådan efteråt, när jag märker att något blir långvarigare än tänkt. Så att verktygen i alla fall ligger samlade.

  3. Anders permalink
    januari 10, 2016 9:03 e m

    Har samma problem som du, jobbar man på ett ställe så lämnar jag verktygen där tills det är klart. Om man inte ska göra något annat emellanåt… och då blir det massa funderande om när man använde just det verktyget sist. Ska också försöka bättra mig i år.

Kommentera

