Skip to content

Loppisdrömfynd

april 26, 2015

Ända sedan jag började intressera mig för självhushållning och införskaffat mig John Seymours bok för fem år sedan. Har jag haft en vision av att jag någon gång kommer hitta hans bok på svenska på en loppis eller second hand.

Har alltid gått fram till bokhyllorna/banankartongerna fyllda med böcker och spanat efter en bok med blekgul rygg. Men mest hittat skumma romaner från 70-80-talet.

Nu har jag visserligen fått tag i den svenska gröna vågen utgåvan från 70-talet sedan några år tillbaka men blev ändå själaglad när jag hittade en av herrns andra böcker i en banankartong på en bygdegårdsloppis i de halländska skogarna förra helgen 

 

En fantastisk inspirerande bok för det facila priset 7kr. 

One Comment leave one →
  1. Knarin permalink
    april 28, 2015 10:40 f m

    Vad skoj! Och vilket fynd!

Kommentera

