Skip to content

Kosttillskott

februari 8, 2015
tags:

får äta gran
Fällde en gran i helgen som hängt på trekvart sedan stormen.
Slängde in toppen och grenarna till fåren och det var mycket uppskattat tidsfördriv.
Den närmsta veckan räknar jag med att den är hel rensad på bark och barr.
Har hört att granbark fungerar som naturlig avmaskning för fåren.

4 kommentarer leave one →
  1. februari 9, 2015 6:52 e m

    Dom käkar barr alltså?!

    • Mattias permalink
      februari 14, 2015 8:14 f m

      Mina äter bark. Barr rör de aldrig

  2. Anders permalink
    februari 9, 2015 10:15 e m

    Praktiskt, jag har skogsavverkning på grannfastigheten och de ska ta lite träd på min sida rågången också. Det är bara fåren som jag saknar.

  3. februari 27, 2015 8:50 f m

    Härlig bild, och perfekt att kunna maska av utan en massa medel om barken funkar lika bra 🙂

Kommentera

