Skip to content

Dags att sätta vitlök

november 9, 2014

I år petades vitlöken ner i jorden en vecka senare än förra året.
Vitlöken var den gröda som överaskade mig mest i år. Det gick riktigt bra.

November (4) - Kopia

Utsädet

Odlingsbädden gjordes klar. Lade på två skottkärror jord extra då kutterspånet och hästskiten jag lagt i bäddarna har multnat under sommaren och bädden har sjunkit ihop.
November (5) - KopiaSedan petade jag ner ca 140 vitlöksklyftor i myllan och strödde på lite benmjöl

November (6) - KopiaSen myllades benmjölet ner och jag lade på ett tunt lager med ensilage som fåren ratat. Kommer lägga på mer efterhand då vitlöken börjat gro. Lägger jag på ett tjockt lager nu kommer vitlöken ha svårt att skjuta i höjden.
November (7) - Kopia

2 kommentarer leave one →
  1. Jonas permalink
    november 10, 2014 8:01 f m

    Hej Nisse!
    Vilken sort sätter du? själv sugen på att pröva.
    Mvh

Kommentera

