Skip to content

Äntligen majsskörd

september 10, 2014

Det var på tiden att majsen mognade!

IMG_4188.JPG

4 kommentarer leave one →
  1. september 11, 2014 4:06 f m

    Åh, vad fina ni har fått! Helt fullmatade. Mina blev bra på två plantor av tio. Nästa år kanske jag ska plantera i grupp. Hur gör du?

    • september 11, 2014 8:00 f m

      Odlar du dom i en rad bara kanske?
      Majsen polinerar varandra så de ska stå i en cirkel i en fyrkant för bästa effekt.
      Jag har min i en bädd som är tre plantor djup och tjugo i bredd.
      Det funkar kalas!

  2. Andreas Persson permalink
    september 11, 2014 5:13 e m

    Även detta är något jag såklart kommer behöva lära mig mer av, men vad använder du majsen till?
    Till familjen eller enbart som foder?
    Hur mycket foder räcker det i så fall till?

    Mvh

    • september 13, 2014 6:56 e m

      Hej Andreas!
      Det är sockarmajs till människoföda, men hönsen blir lyckliga över att få en kolv att picka på, blasten är fåren väldigt förtjusta i!

Kommentera

