Skip to content

Stängselfail (det här gick inte så bra #8)

juni 4, 2014

Fick hjärnsläpp när vi strävade ett hörn under stängslingen.
Snedsträvan sitter åt fel hörn och gör ingen nytta alls.
Draget är åt vänster. Detta har gjort att hörnet rest sig 15cm ur stolphålet och hela stängsellängden slappar. Dock hyfsat lätt att åtgärda.

stängselfailNedanstående elände kan inte jag beskyllas för.
Fför någon vecka sedan körde en timmerbil från Derome lite fel och skar hörnet på hagen lite väl bra och körde rätt över hörnet med nedanstående resultat…
Det mest irriterande var att föraren lade mycket möda på att trycka ner stolparna i ett hål jämte för att dölja sin klantighet, Han kan vara glad att jag har mycket för mig om dagarna annars hade jag jagat mig igenom Deromes alla avdelningar tills jag fått tag i chauffören och skällt som en Dvärgpincher.stängselfail2Snart åker där ner en grov stolpe på 120cm då skärs inte kurvan lika jäkligt nästa gång!

2 kommentarer leave one →
  1. juni 5, 2014 6:54 f m

    På förra stället hade vi en del bekymmer med timmerbilar. En gång när takhörnet på uthuset strukit med försvarade chauffören sig med att ”det står i mina papper att vägen ska vara framkomlig med släp”. När jag markerade vägsträckningen med stenar plockade nästa förare upp dem för att kunna snedda. En nergrävd rejäl sten med lite skarpa kanter gjorde dock att timmerbilarna höll sig på vägen. De är rädda om däcken.

    Snedsträvan åt fel håll är ett klassiskt misstag. För kort snedsträva är ett annat. Leder till att hörnstolpen dras upp när fåren fått hänga på nätet ett tag.

  2. augusti 14, 2014 2:14 e m

    Fniss, skällt som en dvärgpinscher 😉 den va bäst!! 👍😄

Kommentera

