Skip to content

Ljuva vår och odlingsspaning

mars 30, 2014

Gick en liten spaningsrunda och kollade in vårtecken i de perenna odlingarna

Vinbärsbuskakarna är tididiga att visa sina blad

Äppleträden vi planterade i höstas har överlevt den milda vintern och har börjat knoppa sig så smått

20140330-132125.jpg

20140330-132335.jpg

Vitlöken har kommit upp fint och kryddlådan vi ställde in och glömde bort har myntan kommit riktigt långt, så den fick en omgång vatten och näring.

>

20140330-132655.jpg

20140330-132734.jpg

3 kommentarer leave one →
  1. mars 30, 2014 4:01 e m

    Min vitlök var också sådär fin tills kalkonerna fick nya om den. Nu är den ett minne blott… =(

    Härligt med myntan! Jag längtar efter min…

  2. Anna permalink
    mars 30, 2014 4:39 e m

    Vet du hur det gått med blåbären? Har en lite svår del av tomten, söder om en ek, väster om en granhäck som jag funderar på om den skulle passa som blåbärsodling. Eller tänker jag fel..?

    • mars 31, 2014 4:25 e m

      Har ej spanat in blåbären ännu!
      Blåbär mellan ek och gran låter som en sur plats så det hade nog funkat kanon!

Kommentera

