Skip to content

Mur av grönska

augusti 5, 2013

Den 18e juni så var jordärtskockorna knappt knähöga

20130805-215844.jpg

Nu är de gott och väl över två meter och börjar snart blomma.

20130805-215950.jpg

7 kommentarer leave one →
  1. augusti 5, 2013 8:08 e m

    Lyckas du äta upp dem? Min erfarenhet är att jordärtskockor är betydligt enklare att producera än att konsumera… 😉 Åtminstone som människoföda – jag har funderat på att odla dem som grisföda.

    • augusti 5, 2013 8:11 e m

      Det är väl lite så jag resonerar med. Får odla så mycket kockor att vi måste skaffa grisar för att bli av med dom 🙂

  2. augusti 5, 2013 8:36 e m

    Bra plan! Jag odlar även en hel del kvickrot till nassarna. Den är också anspråkslös och lättodlad. Precis som jordärtskockan övervintrar den gärna.

  3. augusti 10, 2013 12:09 f m

    snyggt. Mina har knappt växt. Kan bero på att jag inte vattnat där så flitigt…Så helt lättodlade är de inte 🙂

    • augusti 11, 2013 8:14 e m

      Extremt anspråkslösa anser jag. Rejält med gödsel lärde jag mig från förra året då de bara blev en meter höga och såg riktigt magra ut!

      • augusti 11, 2013 8:21 e m

        Kanske jag ska kombinera vattningen med gödsel då..Mina har fått rejält med gräsklippstäckning, men till nästa år så ska jag pyssla om dom lite mer!

      • augusti 11, 2013 8:21 e m

        Kanske jag ska kombinera vattningen med gödsel då..Mina har fått rejält med gräsklippstäckning, men till nästa år så ska jag pyssla om dom lite mer!

Kommentera

