Skip to content

Kvällsmotion

juli 22, 2013

Försökte få liv i en av mina slåtterbalkar ikväll, gick sådär eftersom kraftöverföringsaxeln (k-axel) var för kort så den hoppade ur när vi höjde lyftarmarna.
En ny k-axel står på inköpslistan om jag skall fortsätta hållas med JF slåtterbalkarna.

Då tekniken falerade så tog jag till den beprövade lien istället efter att jag vänt det jag slog i helgen med höräfsa.

20130722-221607.jpg

I bakgrunden syns hässjestolparna.

Slog förresten ett litet område mellan ladugården och det gamla hönshuset.
Bryr mig inte om att hässja det då det torkar så fantastiskt bra på backen nu.

Imorgon 23:e juli är det 20 dagar sedan vi fick regn här hemma.

20130722-222319.jpg

Imorgon 23:e juli är det 20 dagar sedan vi fick regn här hemma.

2 kommentarer leave one →
  1. juli 22, 2013 8:46 e m

    Glöm inte att vända. Torkar inte under annars.

  2. juli 23, 2013 8:19 f m

    Men Nisse då…!!!

    ”Hässjestolparna” haha du är då för rolig. De heter ju ”krakar och linor.” Och ståltråd är ett helvete att hässja med… Ser fram emot att lära dig hässja med ”garn” och slå gräset med riktiga hästkrafter! 🙂

    Men du ska ha en otroligt stor eloge för att du är så företagsam. Mycket roligt att läsa vad du skriver. 🙂

Kommentera

