Skip to content

Ladugårdsrenovering #3

maj 12, 2013

Lite färg gör susen!

20130512-203708.jpg

Nu ska mina ömma handleder vila…. Tills imorgon då dyker vi ner med penslarna i färgburkarna igen!

8 kommentarer leave one →
  1. Gustav permalink
    maj 12, 2013 6:42 e m

    Mycket snyggt Nisse!

    • maj 12, 2013 6:46 e m

      Tack ska du ha.
      Ett grannpar sa att det inte blivit målat på över trettio år.

  2. Linus Källgård permalink
    maj 12, 2013 8:06 e m

    Väldigt imponerande och kul att läsa om den här renoveringen! Fråga till dig som nu borde vara erfaren rödfärgsmålare: Har du hittat någon bra pensel för ändamålet? Jag själv köpte en dyr, extrabred rödfärgspensel (Anza) när jag målade ladugård, men jag tyckte den var jättesvår att måla med, otroligt styva borst och färgen droppade lätt av penseln. Man vill ju gärna ha något effektivt när man skall måla så mycket…

    • maj 14, 2013 8:36 e m

      Tack Linus!

      Jag köpte ett par stycken olika penslar i 16-35kr klassen.
      Jag tror att när man målat 100kvm så är även den dyraste penseln sliten så jag tycker det är bättre att kunna ta en ny.
      Den som funkat bäst var en fasadpensel från gekås för 16kr 🙂

  3. Sara permalink
    maj 12, 2013 8:50 e m

    Snyggt! Har faktiskt samma lealösa högerhand som du, har också tillbringat dagen med att måla ekonomibyggnaden ;D Rödfärg sliter på kroppen men är så vackert!

  4. maj 13, 2013 12:09 e m

    Det blir fint!

  5. Annette permalink
    maj 16, 2013 10:33 f m

    Vilket lyft ; ) för hela gården! Jätte fint verkligen. Vad hände med hönorna? Vet du?

Kommentera

