Skip to content

Vårlängtan i hönshuset

januari 19, 2013

Termometern visade -19 imorse i hönshuset är det nätt och jämt runt nollan och hönsen klarar sig bra, lite rastlösa bara.
Vilket har resulterat i att hönan Harriet förlorat några stjärtfjädrar.

20130119-144939.jpg

3 kommentarer leave one →
  1. januari 19, 2013 7:26 e m

    Mmm…hönorna skulle nog inte ha något emot att våren var här redan nu så de kunde få komma ut och beta grönt.
    Vi hade någon vecka med plusgrader och barmark efter julhelgen och då släppte vi ut hönorna. Väldans populärt kan jag säga 🙂
    Men nu är det åter snö och minusgrader ute…

  2. januari 26, 2013 1:51 e m

    Stackars Harriet! Blir sunt avundssjuk när jag läser om era höns, jag är ”sommarsvenska” så det är lite svårt att veta vad jag ska göra med hönorna vintertid. Inackordering kanske?
    Trevlig helg!/Annelie

  3. januari 27, 2013 7:01 e m

    Vad fina dom är!

    Vi har ungefär samma klimat i vårt hönshus när det är så kallt ute..
    Mina va också uttråkade och irriterade på varandra någon gång för jag har hittat en del fina långa och stora fjädrar ett par gånger.. 😦 Men jag sparar dom till påskriset..

Kommentera

