Skip to content

Grönfoderodling till höns

december 16, 2012

Förra året provade jag på att odla grönfoder till hönsen, lade helt enkelt vetekorn i blomjord och lät det växa.

Har nu efterforskat lite mer.

Funderar på att sätta upp ett system med 7 st tråg att odla i. Varje dag sår man i en ny efter att ha gett till fjäderfäna och sedan sår man i den igen så att man roterar systemet hela tiden.

bildDenna gången spred jag ut korn på hushållspapper och fuktade det ordentligt, täckte med plastfolie för att hålla fukten, fem dagar senare så ser det ut såhär.

3 kommentarer leave one →
  1. Lena permalink
    december 17, 2012 9:13 f m

    Vilken bra ide! Den plankar jag direkt, hönsen kommer bli överlyckliga 🙂

  2. december 17, 2012 12:56 e m

    Bra ide`! Ska ge mina höns det med.

  3. januari 11, 2013 8:27 e m

    Smart. Det här ska jag också testa. Snacka om att man kommer att bli poppis i hönsgården : )

Kommentera

