Skip to content

Nu har jag inget att skylla på längre

november 12, 2012

I alla fall inte när det gäller förvaring av hemproducerade råvaror.
Ni som följt bloggen länge vet att jag i över tre år gnällt över att jag inte haft plats att förvara det jag förädlat och odlat och därför har mycket gått förlorat i brist på rätt lagring och bara fått ruttna ute i höstregnen.

Men nu är det andra bullar! Förutom jordkällaren ute i hagen så finns det en väldigt fin och fräsch matkällare under huset med nergång från köket.
Tänkte först jag skulle snickra ihop några lagerhyllor till matkällaren men då snickarboa ej är färdigställt och det hade tagit en hel helg i anspråk åkte jag förbi Jula och köpte 6st svensktillverkade lagerhyllor för en blygsam summa. troligen billigare än vad virket till de hemsnickrade hade kostat mig.

På två av hyllorna står allt det som är kvar av det hemodlade: potatis, lök, vintersquash, inlagd gurka, inkokt tomat, jordgubbssylt, jordgubbs-och flädersaft.
Även tomma burkar och flaskor är numera organiserat och står inte längre huller om buller i diverse pappkassar på vinden.

Äntligen får jag det som jag vill ha det!

4 kommentarer leave one →
  1. november 12, 2012 9:55 e m

    Shitt va nice. JAG ÄR AVIS!

  2. november 13, 2012 12:02 e m

    Det har runnit en del vatten under bron: http://innandetsker.blogspot.se/2009/04/gastinlagg.html

Kommentera

