Skip to content

Rivning av tattarstall

november 3, 2012

Under dagens ösregn fick jag och drängaEmil ett ryck och började riva ut de gamla hästboxarna.

Det är så förbannat fult i det gamla hästastallet att jag blir på dåligt humör varje gång jag går in där så det var riktigt gött att låta kofot, slägga och tigersåg sjunga under några timmar.

Före:

Den som har valt färgen kan man ju undra vad den tänkte på?
Det är målat med samma eländiga plastfärg även på de putsade väggarna så där har det börjat flagna så det går hyfsat lätt att skrapa bort.

Man ska inte se ett ställe för vad det är utanför vad det kan bli. (Efter insatser av tid och kapital förstås)

Sådärja (ni får ha överseende med suddiga mobilkamerabilder)!
Lite mer öppet och ljust, vi vred även bort de strykfula plexiglasskivorna som satt som gnagskydd för fönsterna.

Detta utrymme som en gång var grisbås skall så småningom reglas upp isoleras och byggas in och bli verkstad.

Skall man bygga ett stall ska man göra som Charlotta och Sebastian på Rutagården där stallbygget är i full gång, riktigt tjusigt!

8 kommentarer leave one →
  1. november 4, 2012 4:53 e m

    Bra kämpat!
    Ser fram emot att se nybygget.

  2. november 4, 2012 8:14 e m

    Oj! Såg nyss att jag hade en jäklarns massa klick härifrån, nu förstår jag varför 🙂
    Kul att du gillar stallet!

  3. Handiman i Kåseberga permalink
    november 5, 2012 10:00 f m

    Bra kämpat.
    Känner igen mig från Fryshuset i Kåseberga, som vi tog över i ännu sämre skick.
    Med alla sådana här byggnader–> huvudsaken att taket är tätt.

  4. november 7, 2012 2:58 e m

    Ja, smaken är ju olika som sagt…kanske ett lite märkligt val. Idag får du en liten utmärkelse av mig för att du är så duktig och jobbar på 🙂 http://divyaspa.blogg.se/2012/november/tack-snalla.html

Trackbacks

  1. #601 « Nisse i torpets Blog

Kommentera

