Skip to content

Fullt ös!

oktober 10, 2012

Det har nu gått en vecka sedan vi sov första natten i huset.
Har insett att det vore smidigare om man haft golf som huvudintresse, då hade räckt med att flytta en golfbag, en väska med rutiga kläder samt ett kreditkort.
Men nu har man ju de intressena man har och ett ölbryggeri, saft och syltkokeri, hönseri, trädgårdsprylar tar mycket plats då ska jag inte nämna min kärestas alla tyger och garner.

Vi börjar så sakteliga komma i ordning ett par kartonger om dagen packas upp och lägg på plats, tur att vi numera har dubbelt så stor boarea mot förra stället.

Fick höra en intressant odlingsrelaterad grej från en granne matjordslagret i marken skall tydligen vara riktigt tjockt och därunder dränerande sand. Kan varken bekräfta eller dementera. Får ut med spaden och göra lite markundersökningar…

2 kommentarer leave one →
  1. oktober 11, 2012 6:15 e m

    Kul kommentar om skillnaden i intressen 🙂

    Själv räknade jag ut att jag har 103 verktyg att släpa på när jag flyttar. De upptar sex st banankartoner – tungt!

    /Andreas

Kommentera

