Skip to content

Tillträde

oktober 2, 2012

Igår skrevs det på en hiskelig massa papper och vi fick tillslut nycklarna.
Med en nervös, pirrig overklig känsla styrde vi första lasset mot nya hemmet.
Regnet öste ner hela dagen och det var jämngrått. Efter hand som mer av vårt bohag hamnade innanför dörrarna gick pirret över till en känsla att det känns helt rätt!
Till idag har vi hyrt ett jättesläp och några vänner har mönstrats till bärhjälp.

Igårkväll snurrade hundratals tankar i huvudet på allt som måste göras både in och utvändigt och på allt som måste införskaffas för att rusta upp stället. Det är inte ruttet och förfallet men de tidigare ägarna har nog haft en obefintlig underhållsbudget de senaste 25 åren, så det finns att göra men gudskelov är det inget akut, det är inflyttningsklart helt enkelt!

En rolig överraskning var att jag ca 40 meter från ytterdörren hittade en jordkällare det stod inget om det i prospektet och varken mäklare eller säljare nämnt.
Ni som följt bloggen vet hur länge jag tjatat om jordkällare. Finns ju dessutom en stor matkällare under köket samt en rovekällare ute i stallet.

20121001-205628.jpg

En ny dörr eller två sedan är den fullt duglig.

Taket är helt fantastiskt stora stenblock ca 15 cm tjocka lagda som ett valv.

20121001-210022.jpg

16 kommentarer leave one →
  1. Patrick Sellman permalink
    oktober 2, 2012 6:10 f m

    Då får man gratulera. Det är nog dags för en flaska champagne med kärestan nu. 🙂

    • Benke permalink
      oktober 2, 2012 8:07 f m

      Tror nog dom firar med rostade, egenodlade solrosfrön och hemmagjord äppelmust i varierande styrka… 😉

      • Patrick Sellman permalink
        oktober 2, 2012 8:16 f m

        Nja, det är ju vardag förmodar jag:-)

  2. oktober 2, 2012 9:02 f m

    Grattis till det nya boendet!…och jordkällare wow 🙂

  3. oktober 2, 2012 12:04 e m

    Åh, jag får tårar i ögonen! Grattis! Och lika mycket över jordkällaren!!

  4. oktober 2, 2012 6:43 e m

    Hurra, gratulerar!

  5. Raketforskarn permalink
    oktober 2, 2012 7:45 e m

    Göstane så trevligt!

  6. Mathias permalink
    oktober 3, 2012 1:02 f m

    Grattis och hoppas ni kommer att trivas! (och fortsatta blogga)

  7. oktober 3, 2012 7:59 e m

    Vilken häftig jordkällare!!!

  8. oktober 4, 2012 3:49 e m

    Hej, Grattis. Jag vet precis hur det känns.
    Flyttade till får gård för snart 2 år sedan. Har idag byggt nya dörrar till vår jordkällare. projekten tar aldrig slut med ett litet ställe.
    Har precis hittat hit till dig och det ska bli kul att följa er färd.
    mvh
    Anders

  9. oktober 4, 2012 7:31 e m

    Jippi!
    Det var ju inte fy skam att springa på den. Vilken bonus.
    Stort grattis till ert nya hem. Jag hoppas ni kommer att trivas.
    Ha det gött å trevlig helg

  10. Josef permalink
    oktober 4, 2012 7:35 e m

    Gratulerar !

  11. Karin permalink
    oktober 11, 2012 8:17 e m

    Åh vilken fantastisk överraskning!!
    Ps: jag hoppas inte det är här du menar jag ska övernatta när jag kommer på besök…..!

  12. oktober 12, 2012 6:26 f m

    Vilken lycka! Att hitta en jordkällare på tomten, önskar att jag skulle göra det, men har bott där jag bor i över 4 år och ingen jordkällare i sikte! Grattis

Trackbacks

  1. Nu har jag inget skylla på längre « Nisse i torpets Blog

Kommentera

