Skip to content

Lökskörd

augusti 22, 2012

Igår plockade vi in all rödlök, schalottenlök och gul lök från landet.
Det blev hela 17 kilo lök!
Så nu har vi så vi klarar oss fram tills nästa år skulle jag tro.

Lök är en gröda som verkligen lönar sig att odla. Har lagt 60kr på sättlök, tidsmässigt har jag väl lagt knappt halvannan (1,5) timme på ogräsrensning och täckodling.
Hela odling har nog tagit 10 kvadratmeter i anspråk.

20120822-211104.jpg

One Comment leave one →
  1. augusti 23, 2012 3:58 e m

    Härligt, vilken skörd!
    Jag är grymt besviken på min egen lökskörd. Bara 1 av den påse med charlottenlök som jag satte blev nåt. Hela 5 st små lökar… Vi har så vi klarar oss en måltid på det : ))

Kommentera

