Skip to content

Känsliga läsare varnas

juli 31, 2012

Fick hjälp av en vän att slakta tupparna som växt sig stora, våldsamma (mot varandra) och högljudda samt deras stora aptit.

Vi gjorde det enkelt för oss och efter dekapitering och avblödning flådde vi och skar ut bröst och lår, för så mycket mer är det inte på dom. Blommehöns är ju inga broilers direkt inte ens efter fem månader.

Inget inlägg är ju komplett utan en bild så tål du inte blod så sluta här

20120731-214510.jpg

4 kommentarer leave one →
  1. juli 31, 2012 8:04 e m

    Jag var med och slaktade tupp hos våra vänner i höstas och tog en faslig massa fina bilder men jag vågade aldrig riktigt blogga om det. Kan ju tyckas lite makabert för en del :o)
    Men nu kanske jag följer ditt exempel.

    Hoppas det ska smaka!

    • augusti 1, 2012 5:16 f m

      Det tycker jag absolut du ska göra!
      Finns för få slaktinstruktioner på nätet!

  2. augusti 1, 2012 4:59 f m

    Ska man äta kyckling så är det såhär det går till, i bästa fall… Fast jag tycker fortfarande efter ett antal nackningar att det är jobbigt. Blir nog ingen kycklinguppfödare.

    • augusti 1, 2012 5:18 f m

      Kan väl inte påstå att jag tycker det är så roligt heller.
      Men ska man ha höns får man ju vara beredd att omvandla de som inte lägger ägg till mat.

Kommentera

