Skip to content

Solrosodling – nu gror det

maj 24, 2012

Solrosorna från citygross har grott bra.

Men jag borde öva mig på att sprida fröna jämnare när jag kastar ut dom 🙂
Ska nog använda denna lilla ansamling och plocka sticklingar till att sätta ut på fler ställen och där det är lite glest.
Denna veckan har det växt fruktansvärt fort, ogräsen likaså.
Imorgon ska det ogräsrensas och börja täckodlas på allvar.

 

 

4 kommentarer leave one →
  1. gräsligt grön permalink
    maj 24, 2012 7:29 e m

    Tala om skillnader
    Jag fick 12 frön som morsan fått i nå´n tidning.
    Av dessa var endast 8 hela och dessa satte jag i fönstret tills de blev ca 10cm.
    Då kunde de inte stå av sig själva så jag var tvungen att sätta ut dem.
    Självklart var det den sista kalla natten ute men jag hade bäddat in dem i halm så 7st överlevde natten, ett par dagar senare tog vinden 1 ytterligare ett par dar senare så hade 1 blivit äten av nån larv.
    Så just nu är jag stolt innehavare av 5st Solrosplantor.
    (näe jag är inte ett dugg avundsjuk på alla dina)
    Men jag önskar att du ska få en underbar solrosplantering.

  2. juni 6, 2012 8:15 e m

    Hej! Vad ska du ha solrosorna till? Är det bara för att det ska vara fint eller har du nån plan med att så så många? Vi högg ned ett litet träd på vår gräsmatta och sådde en massa solrosor kring stubben för att det såg kalt och trist ut där, men jag har funderat en del på om man kan använda alla de solrosor som nu är på väg upp där till nåt annat än dekoration. 🙂

    • juni 6, 2012 8:19 e m

      1. Dom är vackra
      2. Jag har en oljepress 🙂
      3. Bra gröngödslingsväxt
      4. Fågelmat!

Trackbacks

  1. Solrosskogen växer « Nisse i torpets Blog

Kommentera

