Skip to content

Ägghållare

mars 29, 2012

Hittade en bild på en smart ägghållare så man alltid tar det ägget som legat längst tid.
Frågan är hur man bygger en sådan här enklast?

20120329-090304.jpg

9 kommentarer leave one →
  1. dnstd permalink
    mars 29, 2012 7:44 f m

    Den där var ju riktigt fin. Tror det är enklast att beställa direkt från tillverkaren, http://www.egg-skelter.co.uk/

  2. mars 29, 2012 7:59 f m

    Varför inte beställa en direkt från tillverkaren? http://www.egg-skelter.co.uk/

  3. Ludvig permalink
    mars 29, 2012 8:13 f m

    Lite beroende på utrymme och äggproduktion så kanske man inte behöver spiraldelen. Då blir det ju genast mycket enklare 🙂

  4. mars 29, 2012 1:16 e m

    Vilken rolig! =)

  5. Måttlösa permalink
    mars 29, 2012 8:22 e m

    Man skulle kunna prova en tunnare bit markrör, typ sådan som man använder för elkablar. Några armar med urtag för röret, fastsatta på en rundstav på fot skulle kanske funka. Om man har diverse spillbitar av det här så blir det gratis…

  6. mars 29, 2012 8:39 e m

    Riktigt rolig!
    Jag har alla våra ägg i en korg i kylskåpet och jag har funderat på just hur jag ska bära mig åt för att de äldsta ska användas först.

  7. Rufus permalink
    mars 31, 2012 8:25 f m

    en traditionell lösning skulle vara en tunnare järntråd, som man flätar för hand eller med tång, som många korgar osv var gjorda förr.

  8. Jörgen permalink
    mars 31, 2012 7:59 e m

    Helt OT: Nya avsnitt av Bonderöven på dr.dk! I avsnitt två gör Frank öl!

    /Jörgen

  9. februari 3, 2014 1:13 f m

    hej jag kan nog lösa dit problem jag håller på med smide kan tillverka en liknande rolig pryl som funkar om du är intreserad så säg till så provar jag att göra en inget köptvång jag heter vl smide har en del annat du kan googla på vl smide å hittar du mig längst up där finns kontakt uppgifter för att nå mig titta gärna annat jag gjort en bra dag MVH VESA

Kommentera

