Skip to content

Vårtokig

mars 27, 2012

Tuppen Rolf kuckelikuar flitigt året runt, men särskilt mycket nu på vårkanten.
De tre närmsta grannarna som är på ”galavstånd” klagar inte utan är bara positiva och säger att det känns levande som förr i tiden med olika sorters djur på gårdarna runt om.

8 kommentarer leave one →
  1. Gräsligt grön permalink
    mars 27, 2012 6:02 f m

    Ja sådana grannar vill jag oxo ha.

    Min granne sa uttryckligen att han skulle skjuta när jag talade om att jag ska skaffa höns.
    Det är lite synd för det är den grannen jag kommer jättebra överens med i vanliga fall.

    Men ska jag bo på ”landet” så ska jag även ha höns.
    Så nu i dagarna håller jag på att snickra ett hönshus .

    Jag läste någonstans att Brahmans tupp är hyffsat lugn och har ett lite dovare galande,så jag ska chansa på sådana.

    • mars 27, 2012 4:33 e m

      Eller så skippar du tuppen. Du får inga kycklingar men inga skottavlor mot ditt hönshus heller!

      • Gräsligt grön permalink
        mars 27, 2012 7:21 e m

        Ja för det finns väl inga ljuddämpare att köpa till dem va? 😉
        Stackars pullor klart de ska ha kyllingar….
        Grannen får väl flytta…

  2. mars 27, 2012 6:19 f m

    Här hemmavid har även vi en hel del vårtokiga ”tuppar”, bestående av stockholmare 🙂 …inget ont om dem, men de både syns och hörs betydligt mer än vi andra bönder.

  3. mars 27, 2012 7:30 e m

    Härlig bild!

  4. Gerd permalink
    mars 29, 2012 9:24 e m

    Vilken härlig vårbild. Här är det fortfarande en meter snö men det har börjat tina framför hönshuset men trots det så vägrar hönsen att gå ut!!! fast jag försöker muta med spagetti!!

Kommentera

