Skip to content

Chili

mars 22, 2012

Var som vanligt sent ute med chilisådden och det jag sådde för tre veckor sedan är ca tre cm höga nu.
Bättre går det för den som övervintrades i köksfönstret.
Såg lite hopplöst ut i januari men med ljusets återkomst så har den fått nya krafter och satt en del frukt.

20120321-220459.jpg

4 kommentarer leave one →
  1. mars 22, 2012 8:24 f m

    Och jag var ännu senare… mina har inte kommit upp ännu.
    Jag är alltid så seg i starten så jag får nog köpa en liten planta i år om jag ska få några chillisar.

    Ha det gott

    • mars 22, 2012 6:23 e m

      Bättre sent än aldrig!
      Jag tror jag sådde mina den 1 april tillsammans med allt annat och jag fick en ganska bra skörd trots att jag inte som en del sådde i december.
      /

      • mars 26, 2012 11:53 f m

        sedär ja, då finns det hopp om det då.
        2 har kommit upp nu iallafall.

      • mars 26, 2012 8:23 e m

        Gött! Planerar att plantera om mina till helgen. Vad har du för sorter?

Kommentera

