Skip to content

Nytt växthus

mars 15, 2012
tags:

Passerade växthusbordellen i förra veckan. Skulle egentligen bara ha några sålådor men det blev lite mer än så.
Det är inget jättestort växthus. Men det är tätt och funktionellt. Framförallt har jag någonstans att ställa ut allt som skall skolas om med tiden.
Då det är en modell som har utgått ur sortimentet var det nedsatt från 6000 till 4100.
Hade visserligen kunnat bygga ett till eller köpt ett på blocket för någon tusenlapp som saknar några rutor och behövs monteras ner i någons villaträdgård.
Men en sådan operation hade tagit tid, tid som jag inte har och vill lägga på annat.

20120314-224310.jpg
OBS! Bilden är stulen från tillverkarens hemsida så det är INTE jag i den charmiga gröna outfiten på bilden 🙂

One Comment leave one →
  1. Gräsligt grön permalink
    mars 16, 2012 7:49 f m

    Jag vill oxo ha ett nytt fint växthus,men jag får fixa till de gamla fönstrena jag har ståendes och fixa ett provisoriskt . (var ute och sågade ner några gängliga aspar på mitt tilltänkta ställe igår)
    Men det skulle vara roligare med ett så fint som du nu har.

    Jag hoppas att du får många sköna stunder med spirande växter därinne.(det luktar ju så gott oxo)

Kommentera

