Skip to content

Traktorkurs

mars 2, 2012

Eftersom jag ej kört traktor sedan farsan sålde sin månskensbondetraktor i mitten på 90-talet var jag inte svår att tacka ja till när min lokala LRF-ungdoms avdelning idag anordnade en nybörjarkurs i traktorkörning hos traktorförsäljaren i Veddige.

20120302-180057.jpg

En mängd olika prova-på-stationer ordnades med olika övningar.
På bilden lyfter jag av och på en ensilagebal på en kärra.
Kan tillägga att jag var den enda manliga deltagaren. Antar att är man 28 år, man och medlem i LRF så vet man hur man kör traktor 🙂
Dagen var väldigt lärorik och trevlig, en liten traktor står numera högt upp på önskelistan!

2 kommentarer leave one →
  1. Gerd permalink
    mars 3, 2012 7:34 e m

    Holger Larsson, traktormuseum, Överkalix, sa en gång att: Man är som int en riktig karl om man inte har en traktor:)

Kommentera

