Skip to content

Plankhamster

februari 24, 2012

I mitt arbete får vi ibland grejer levererat med massor av träemballage. Det mesta är 3:e sorterings virke fullt med spik och klammer. Men även en hel del guldkorn i form av grovt regelvirke i olika längder och dimensioner.
Det som man inte kan bygga grejer av går att såga upp och elda med.

Här är totalt 40m 45×145 planhyvlade brädor som snickarna lämnade kvar skulle jag köpa det på byggmax idag hade det kostat strax över 1000 kr av detta virke ska jag bygga ett växthus som skall vara enkelt att ta ner på hösten och flytta in i skyddad lada. Förutom dessa brädor fick jag med mängder med 100×100 reglar i varierande längder som skall bli odlingsbänkar och kragar.

 

6 kommentarer leave one →
  1. Gräsligt grön permalink
    februari 24, 2012 11:23 f m

    Ha ha hamster!
    Jo här har du en till,jag kan bara inte se på när bra ting förfars.
    Jag förstår inte vad det är med folk av idag?
    Allt ska vara nytt och fint och inte ett dugg billigt.
    Jag har byggt hundkojjor,vedbod och en altan med trappor till markplan bara med andras kastade material.
    Så keep on hamstring! 😉

    \Gräsligt grön

  2. Han på hin sia gäret permalink
    februari 25, 2012 7:11 e m

    ..kallas även beskattninsbar löneförmån..

    • februari 25, 2012 7:45 e m

      Du som är skattmasen då eller?

    • Gräsligt grön permalink
      februari 25, 2012 9:52 e m

      Vilken tur för mig att på min sida av gärdet är gräset redan så grönt det kan bli så jag klev av den konsumtionsdrivna karusellen för länge sedan.
      Därav uppbär jag ingen lön och heller icke någon förmån.(Annat än av andra ratade eller enl deras tycke förbrukade material)

Trackbacks

  1. Bygge av flyttbart hönshus « Nisse i torpets Blog

Kommentera

