Skip to content

Stenknäck

februari 1, 2012

Det är full aktivitet vid fågelborden nu när det är minusgrader dygnet runt. I söndags såg jag stenknäcken för första gången i år, en av de tjusigaste vinterfåglarna enligt mig.
I övrigt består veckorna av mycket pengajobb, 50h + varje vecka. Kommer vara en väldigt intensiv period under januari och februari innan det lugnar ner sig en aning. På ett sätt trist med mycket jobb, men är det någon gång på året man skall jobba mycket är det nu istället för under våren och sommaren.

Har även från och med nu gett mig själv köpstopp på kläder och prylar, under 2011 har jag knarkat kläder i funktionsmaterial, känner att jag för tillfället inte behöver fler merinoullsplagg, skaljackor eller fleecetröjor så nu får det vara nog. Det enda som är undantaget köpstoppet är utgifter som berör det stundande bröllopet och grönsaksodlingen…

9 kommentarer leave one →
  1. februari 3, 2012 7:30 e m

    Fina bilder! Man får nästan lust att flytta ut på landet igen 😉

  2. februari 4, 2012 7:14 f m

    det är fint att ha jobb som går i hop med livet. som du säger, jobba i hop pengar på vintern och leva på våren och sommaren. äntligen hittat mig själv ett bra vinterjobb. Men bröllop låter förstås dyrt 😉 när blir det dags?

  3. februari 4, 2012 5:33 e m

    Camia: Bo på landet har sina fördelar!

    Veronica; Vad innebär ett bra vinterjobb? 🙂 Jag hoppas iaf jag kan vara mer ledig till sommaren och våren. Får spara mycket komptid!
    Bröllop är dyrt, mycket som skall ordnas 50 k för ca 80 gäster lär det gå loss på!! Så det är tur man jobbar mycket…

  4. februari 5, 2012 3:33 e m

    tycker nu att jag har ett väldigt okomplicerat vinterjobb som visserligen inte genererar så mycket pengar men kräver heller inte så mycket engagemang.Packar fröer och plockar ordrar, ekologiska fröer bara. du kan ju gissa vart själv kanske 😉

    • februari 5, 2012 4:46 e m

      Hmm med tanke på vart du bor så gissar jag att det är där dom har bruna fröpåsar och har stavat fel på Chili?

  5. februari 8, 2012 7:41 e m

    ja jag såg det på en del av påsarna, men det är nog fixat för de flesta stod det chilipeppar på. Eller är det kanske så att det finns chile peppar från Chile? ah måste kolla detta 😉
    skickat in någon beställning i år?

    • februari 10, 2012 8:59 f m

      Blev en stor laddning även i år! På de chilipeppar påsarna jag fick stod det chilepeppar! =)

Kommentera

