Skip to content

Hösttur

oktober 5, 2011

Dagen efter tuppslakten gav vi oss ut på en lång skogspromenad. Dimman låg tät länge och först när vi kom upp på lite höjd blev dimmtäcket tunnare.

Som många märkt har den fuktiga och varma hösten gynnat svamparna. Utan att leta och bara plocka där vi gick så hittade vi kalasmycket trattkantareller.

Den fuktiga luften avslöjade vartenda spindelnät i skogen på vissa håll var det fler än andra.

Uppe på det lilla Halländska berget sken solen igenom diset. I sann Irländsk anda kokades förmiddagsteet i den Irländska vattenkokaren.

Efter toppen klättrade vi ner i dalen och inventerade potentiella klättrings och bouldringsklippor.
Nere i dalen var det fuktigt som i en djungel väldigt effektfullt med ljustrålar som letade sig ner genom trädtopparna.

3 kommentarer leave one →
  1. oktober 5, 2011 8:50 f m

    Oj, nu blir jag nyfiken. ”Uppe på det halländska berget”…. Fastän jag har flyttat till Sörmland så är jag hallänning i själ och hjärta. 🙂
    Vilken del av halland befinner du dig i?

  2. oktober 5, 2011 5:56 e m

    Jag befinner mig mellan Falkenberg och Halmstad! Vart bodde du i Halland då?

  3. oktober 6, 2011 7:14 e m

    Vad roligt! Jag är uppvuxen 8 km söder om Halmstad. Hade morföräldrar i Fbg så jag har åkt mycket däremellan. Både motorvägen och kustvägen. 🙂

Kommentera

