Skip to content

Gurkinvasion

augusti 11, 2011

Det som en gång var prydliga odlingsbäddar är nu ett hav av gurkplantor! Men inte är jag den som klagar. I helgen ska det läggas in gurka, även rödbetorna måste konserveras för vinterns alla biff med lök måltider!

6 kommentarer leave one →
  1. augusti 11, 2011 6:25 e m

    fint hörru! På något vis har jag misslyckats med mina squash och gurkor, en squashplanta en sådan där vit flygande tefat har vi skördar fint av men resten? en liten planta börjar ge nu. trodde squash var nybörjargrejer .haha

  2. augusti 11, 2011 8:09 e m

    Är också invaderad av gurkor. Och slut på burkar…

  3. augusti 11, 2011 8:54 e m

    Jag var hem till svärmor och pallade rödbetor i kväll, massor !! Jag hade tydligen haft hjärnsläpp själv och glömt så rödbetor (!!), ska aldrig hända igen. Egna inlagda är såååå goda 🙂

  4. augusti 12, 2011 7:12 f m

    Hej Nisse!
    Har du tips för hur man konserverar tex gurkor? Hur länge vågar man spara inlägningar? Jag har tillgång till jordkällare men vet inte hur länga jag kan ha saker liggandes där.

  5. augusti 13, 2011 3:27 e m

    Veronica: Vad tråkigt! Du kan ju alltid skylla på dåligt utsäde 🙂

    Cornucopia: I-landsproblem!

    Malin: Man lär sig av sina misstag 🙂

    Nymme: Eftersom jag ska lägga in gurkor imorgon kommer självklart ett inlägg om det inom några dagar!

  6. augusti 16, 2011 5:47 f m

    Tack Nisse, det ser jag fram emot!

Kommentera

