Skip to content

Bondbönor och Mangold

juni 14, 2011

Är definitivt något jag skall odla mer av i framtiden. Lättodlat, växer fort, ger stor skörd och är supernyttigt!

Har fått binda upp bondbönorna eftersom de blivit så höga. Mangolden är det röda i bilden.

Om några veckor blir här 25 cm långa bönor 🙂

5 kommentarer leave one →
  1. juni 14, 2011 6:42 f m

    Jag gillar också bondbönor och mangold för det är ju som du skriver både gott och nyttigt.

    Även grönkål och purpurkål gillar jag skarpt. Det blir ger också rikliga skördar plus att de tål vintern väldans bra så det går att skörda året om….bara haren inte hinner före 😉

  2. juni 15, 2011 1:37 e m

    Jag gillar mangold för att det är snyggt, men är inte vidarfe förstjust i smaken. Så det får bli en snygg sort i en stor kruka istället. Blir lagom, mycket skörd för vår del.

  3. juni 18, 2011 6:39 e m

    Hurt stor ska mangolden vara när man skördar den?

  4. juni 21, 2011 5:49 f m

    Vet ej, jag tar dom lite efterhand.

Kommentera

