Skip to content

zoomobjektiv = bra grejer!

maj 28, 2011

Jag gillar verkligen mitt 70-300mm objektiv! Till den ringa kostnaden av 1300kr så har den varit till stor nytta och genom det tagit många bilder som tagit en nära in på det vilda (1, 2).

För en liten stund sen gick de två tranorna som häckat vid bäcken ute på kornåkern och visade upp sin avkomma:

Avstånd ca 140m!

4 kommentarer leave one →
  1. maj 28, 2011 4:33 e m

    Vilka bra bilder ! Impad!
    Undrar om ”mina” tranors avkommor är lika stora… hanen har varit ensam ett tag på åkern men idag såg jag och hörde båda…. långt borta. Ska nog undersöka saken närmare!

  2. maj 28, 2011 8:05 e m

    WOW Jag hade ingen aning om att de var rödbruna och lurviga 🙂
    ”Mina” tranor gömmer sig väl här ute, brukar se ungen först när den är ganska stor och tranfamiljen är ute och övningsflyger med den inför höstflytten.

  3. maj 29, 2011 8:36 e m

    Väldigt söta långskonkar till minitranor!

Trackbacks

  1. Trumpetankor « Nisse i torpets Blog

Kommentera

