Skip to content

Trädgårdspyssel söndag

maj 22, 2011

Har kommit till insikt med att ”att göra listor” inte gör att man får mer gjort, det ger bara mer ångest över vad som måste hinna med under sin lediga helg. Så från och med denna helgen har jag bara gjort saker jag kännt för. Har dock gjort en lista men valt att kalla den ”valfria saker som kanske bör göras” :). Hur som helst så fick jag känslan att jag fick mer gjort då tvånget ”att göra listan” medför försvann och allt blev roligt.

I rullebören ligger hälften av allt köksavfall som hamnade i hushållskomposten under 2009 det har under hela förra året fått ligga och götta sig i en efterkompost i ett helt år. Kvalitén på mullen var helt fantastisk och luktade friskt.

All kompost lade jag i en hög omringat av upphöjda bäddar där jag sådde morot, rädisa, sallad och spenat. Högen vattnades och täcktes med ett tjockt lager slaget gräs och ogräs, till nästa helg har frilandsgurkan och zucchinin växt till sig i krukorna och ska planteras ut i högen!

2 kommentarer leave one →
  1. maj 22, 2011 7:58 e m

    Vad fint det blir !!

    • maj 22, 2011 8:14 e m

      Tackar tackar! Flätade klart resten av staketen plus lite andra vindskydd i odlingarna idag då blev det riktigt fint! Bild kommer senare i veckan 🙂

Kommentera

