Skip to content

Nät i hönsgården

maj 21, 2011

Trots att stolparna varit uppe sedan den 17e april och nätet levererades för 3 veckor sedan så dröjde det till idag innan det var färdigt, det som återstår nu är att gräva ner nätet en bit i marken. Bra blev det iaf.

Under dagens arbete har jag lärt mig den hårda vägen att det finns gångjärn som är både höger och vänster hängda, tur att Lantmännen inte är många minuter bort! 🙂

På tal om fjäderfä så bor nu sedan några dagar tillbaka kycklingarna i en stor bur ute i hönshuset där dom bekantar sig med dom stora.

En kyckling lyckades rymma idag när jag skulle fylla på vatten jagade runt den i hönshuset utan att få tag i den, till sist ställde den sig på kanten vid luckan ut till hönsgården (där dom andra var ute) jag sa till kyckllingen: Hoppar du ut så kommer tuppen döda dig. Den kaxiga lilla kycklingen vände på sig lyfte på dom duniga stjärtfjädrarna, släppte en bajsklatt i min riktning och hoppade ut i hönsgården!

Fick tag på den kvickt sån tur var så reagerade dom stora inte så mycket på att en liten var ute bland dom.

Här bor dom nu i en gammal hundbur som låg och skräpade i ladan.

No comments yet

Kommentera

