Skip to content

Återanvändning

maj 7, 2011

Tog hem ett lass med emballagevirke från jobbet i veckan. Fina brädor i varierande storlekar. Efter spikrensning går de utmärkt att använda till olika projekt, annars går det utmärkt att elda med 🙂

Om några veckor kommer jag även asa hem 5 meters längder 120×120 reglar och 100×100 samt mängder med 10mm plywoodskivor. Alltsammans helt gratis! Anledningen till att jag kan få allt utan konkurrens är att mina tillfälliga kollegor, vars firma jag är uthyrd till är stadsbor och har ingen nytta av emballagevirke, men när jag  jobbar med ordinarie kollegor bor 3 av 4 av oss på landet med stora utrymmen att förvara ”bra att ha grejor” så då blir det huggsexa om emballagevirke, diverse järn, bultar, plastbackar med lock mm som diverse utrustning kommer levererat i!

5 kommentarer leave one →
  1. maj 7, 2011 1:41 e m

    Perfekt med ensamrätt !

  2. Han på hin sia gäret permalink
    maj 10, 2011 8:11 e m

    Snålve!!

Trackbacks

  1. Vattentorn « Nisse i torpets Blog

Kommentera

