Skip to content

Var är tumstocken?

mars 20, 2011

I en garderob i hallen har jag förvarat (läs knölat in) mina arbetskläder. Tyckte att nu får det vara nog städade ur skåpet och vek ihop grejerna snyggt. I fickorna på alla arbetsbyxor hittade jag en hel del verktyg som jag letat efter ett tag, bl.a har jag alltid saknat en tumstock men nu är det problemet löst. 🙂

Annars har helgen flutit på alldeles för fort. Vi har varit på vår första husvisning, priset var bra, uthusen och ladorna perfekta men tomten för liten för mina odlings- och djurambitioner men sämst av allt var det extremt trånga bostadshuset, tror nog vi hade bott rymligare i en ubåt. Så jakten på den lilla gården går vidare, men känns tröstlöst då dessa saluförs som hästgårdar vilket trissar upp priserna till nivåer som innebär skuldsättning upp över skatboet i skorstenen. Tills dess får jag drömma om att plöja upp och sätta potatis i en paddock, plantera igen en nersliten betesvall med hundratalet frukt, bär- och nötträd, släppa ut får, grisar och getter i hagarna… 😉

4 kommentarer leave one →
  1. Jonas permalink
    mars 20, 2011 8:15 e m

    Det finns ju många fördelar med att bo litet också. Mindre att hålla varmt, mindre att städa, mindre att renovera… med en del compact living så kan man bo i det mesta.

    • mars 20, 2011 8:48 e m

      Jo det förstås, men detta var så litet att det var trångt. hade man börjat elda i vedspisen hade det varit 50 grader varmt i köket inom en timme.

  2. Singsingianen permalink
    mars 20, 2011 10:45 e m

    Läste alldeles nyss att priserna på hästar har gått ner rätt ordentligt p.g.a. minskad efterfrågan. Trenden för hästar och hästägande på väg ner. Du hittar nog något snart.
    Tack för en trevlig blogg förresten.

Kommentera

