Skip to content

Tuppslakt och Ölbryggd

mars 5, 2011

Idag slaktade jag mitt första djur. Dags att ta bort den överflödiga tuppen. Allt gick bra och jag hade bra assistans av min gode granne som är van att hantera djur (veterinär till yrket). Hade för mig att jag var mer äckelmagad men vet ej om det var för att jag var så fokuserad, eller att det hela kändes så naturligt som gjorde att jag klarade mig utan obehag. Livet på landet 🙂

Nu börjar den likna en gödkyckling man köper i affären men skillnaderna är ändå stora. Den här är gul i skinnet och inte grå, längre ben, och hårdare skelett. Imorgon hamnar den i grytan och blir söndag middag.

På tal om grytor så har det kokats öl ikväll. Ett lätt humlat ljust öl för omväxlingsskull. Mörka beska öl hör vintern till och nu närmar det sig vår med stormsteg (idag var första gången i år som långkalsongerna vart överflödiga).

Spishällen höll även denna gång!

Kommentera

