Skip to content

Trött men full av inspiration

februari 13, 2011

Har under hela helgen varit i Götullabörg (Göteborg) på en Introduktionskurs i Permakultur. Har flera gånger halkat in på ämnet när man pratar med andra odlings intresserade människor, men aldrig riktigt vetat vad det går ut på. Nu vet jag desto mer men känns som man bara skrapat på ytan på något väldigt väldigt stort med många möjligheter

Tills jag hunnit smälta all ny kunskap jag fått in låter jag mr Wikipedia förklara kortfattat vad det innebär.

Har haft en väldigt givande och lärorik helg och träffat roligt folk men mycket kunskap.

2 kommentarer leave one →
  1. februari 13, 2011 6:49 e m

    Kul…
    Hoppas du börjar tillämpa lite och visar framgångarna här på bloggen. The Survival Podcast handlar mycket om permakultur när det gäller odlingsbitarna. Någonting du lyssnar på ibland?

    • februari 14, 2011 4:07 e m

      Jag ska börja implementera det så smått i odlingarna, Permakultur skiljer sig mycket från hur jag vill ha det: raka välrensade symetriska rader. Men innebär det stor mångfald, hög avkastning och låg arbetsinsats så är jag inte främmande.
      Survival podcast är inget jag har lyssnat på…
      //

Kommentera

