Skip to content

Våren snart här?

december 17, 2010

När Impectas frökatalog dök upp i brevlådan häromdagen så fick jag samma lyckliga känsla som när jag var 12 år och Hobbex katalogen dök upp i brevlådan.

Nu kan man ju på allvar få lov att planera vårens odlingsprojekt. Finns stor risk att odlingsarealerna växer ännu mer. Potatisodlingen skall mångdubblas. Majsen skall få en chans till, ett försök med foderrovor/foderbetor att göda ett av nästa års största projekt nämligen fårflocken som skall anskaffas med våra nya grannar!

Så med största sannolikhet har jag en lika grönskande odling i juli 2011 som detta år

5 kommentarer leave one →
  1. december 17, 2010 8:47 e m

    Kul med får! Jag gillar våra jättemkt! Vad har ni tänkt er för ras?

    • december 18, 2010 10:19 f m

      Det är inte hundra än men jag tror det blir Gotlandsfår. Vad är du har Linda?

  2. december 19, 2010 1:11 e m

    Vi har i huvudsak finullsfår. (25% av flocken är dock korsningar: finull/rya, samt gute/köttras/gotland)

    • december 19, 2010 2:09 e m

      Misstänkte nästan det för det var några fantastiska fårfällar du fick!

  3. december 19, 2010 8:21 e m

    Visst blir man lycklig när frökatalogerna kommer….:)

Kommentera

