Skip to content

Vinterpotatis/modeblogg

november 26, 2010

På landet, där man inte har några grannar, får man se ut som man vill, om man så bara ska ut och gräva upp lite potäter till kvällsmaten.

vinterpotatis[1]

Fick känslan av sovjetiska nödår när man var ute och grävde upp potatis ur tjälen mitt i vintern. Men har man inte mäktat med att gräva en stuka eller att ha en jordkällare att stoppa dom i så får man ut i landet iklädd stövlar, mysbrallor, mössa med öronlappar och försvarets vinterrock, borsta bort snön och grepa sig genom den ännu tunna tjälen och grepa upp potatisen. Gott blev det iaf och inga knölar hade börjat ruttna i jorden.

5 kommentarer leave one →
  1. november 27, 2010 7:32 f m

    Jag bara undrar. VAR har du fått tag på den trendriktiga rocken? Jag bara måste veta.

  2. november 28, 2010 4:49 e m

    Underbart 🙂

    Kan tänka att de potatisarna smakade gott ….

  3. november 29, 2010 7:51 f m

    Och mössan… är det Emmaus? På andra modebloggar brukar det ju stå var man fått tag på sina kläder och accessoarer. Apropå accessoarer så tycker jag att grepen ser ut att vara från Fiskars. De har väl läckra verktyg, eller hur?

    • november 29, 2010 7:24 e m

      Haha! Det har du rätt i, väldigt orutinerat att inte i detalj skriva om min byfåne outfit. Mössan köpte jag på rea i någon sportaffär har öronlappar och påminner i stilen om läderhjälmarna de ryska stridsvargsbesättningarna hade under ww2. Stövlarna kommer från en avliden avlägsen släkting. Du bruna mysbyxorna från konsumtionshetsen högborg; Gekås. Samt accessoaren i den röda läckra färgen från Fiskars Garden serie som är en julklapp från min kära mor!

Kommentera

