Skip to content

Höstuppdatering

oktober 18, 2010

I helgen blev det inget vettigt gjort på hemfronten alls. Eftersom jag har jobbat extra på mitt förra jobb. (har bara projektanställning på det nuvarande så det gäller att inte stänga några dörrar) Det var över förväntan roligt och de extra lapparna jag tjänade gråter jag inte över.

Har varit dålig på att skriva om hönsen. Dom växer fort och har redan börjat börja bråka om vem som är chief 🙂 Några bilder blir det först i slutet på veckan då bilderna i skenet av värmelampan blir alldeles för röda helt enkelt.

Nu har lövfällar säsongen satt igång med besked. Kastanjen, ekarna och björkarna fäller drivor med kladdiga löv och till helgen börjar nog dom tolv 20 meter höga popplarna ge sitt bidrag till arbetsbördan. Motmedel mot lövstormen saknas för tillfället. En räfsa behöver nytt skaft och mitt skottkärrehjul behöver en ny skottkärra…

3 kommentarer leave one →
  1. Gustav permalink
    oktober 18, 2010 7:17 e m

    Gillar din blogg Nisse! Vet inte om du skrivit så mycket om det, många föredrar ju anonymitet, men var i landet håller du till och hur gammal är du? Undrar också om planerar utöka egenproduktionen i framtiden, exempelvis skaffa några får eller kor? Ser fram emot nya bilder på hönsen.

    • oktober 18, 2010 8:24 e m

      Jag håller till på västkusten och är närmare 25 än 30 🙂
      Visst har man planer och drömmar på att utöka med lite mer djur men man får skynda långsamt. Höns är ju en bra början…

Trackbacks

  1. Höstbestyr « Nisse i torpets Blog

Kommentera

