Skip to content

Hur blir vintern?

oktober 5, 2010

Om denna vintern blir lika kall och snöig som 09/10 har jag klurat på. Det sägs ju att man skall kunna spå vintern i hur mycket rönnbär det är på träden på hösten. Hösten 09 vart det helt galet mycket rönnbär. I år har jag inte sett lika mycket om ens några (fast om det beror på att jag rört mig  knappt något skog och mark denna hösten pga av hönshusbygget låter jag vara osagt).

Däremot Är haggtornsträden fullsmockade med bär. Så återstår att se om det betyder slask eller vargavinter.

5 kommentarer leave one →
  1. oktober 5, 2010 7:31 e m

    Inga, och då menar jag INGA rönnbär i år. Det betyder något. Minns inte vad.

  2. oktober 7, 2010 9:38 e m

    Till våren får vi väl svaret!

Trackbacks

  1. Så blev vintern « Nisse i torpets Blog

Kommentera

