Skip to content

Ännu ett renoveringsprojekt

oktober 3, 2010
tags:

Ytterliggare en handvevad pryl till samlingen:

Då har man fått sig en separator med.. Den här har liksom radsåmaskinen stått oanvänd ett tag och rostat lite så nu är det endast med full kraft jag kan snurra på veven och jag tror knappt Magnus Samuelsson hade kunnat hålla 60 rev.pr.min.

Jag skall studera den noga och försöka förstå mig på den innan jag börjar smörja upp och få den att löpa smidigt. När det är gjort går jag iväg till närmsta mjölkgård och köper några liter att funktionstesta separatorn med 🙂

No comments yet

Kommentera

