Skip to content

3 veckor kvar

september 24, 2010

Nu är äggen i kläckningsmaskinen! Var och kollade på syskonen ikväll så förbaskat söta dom är! Tre veckor innebär att jag med största säkerhet hinner få hönshuset färdigt 🙂

Har äntligen en helg där inget är planerat så ser fram emot diverse pyssel på gårn´. Såhär ser den optimistiska listan ut med det högprioriterade överst:

  1. Röja i ladan så veden kan få plats
  2. Fixa i ordning den gamla snickarbänken och ordna upp verktyg och annat bös därinne
  3. Ta in utemöblerna
  4. Fixa vinterförvaring åt potatis och lök
  5. Ta upp potatisen och löken
  6. Röj ut växthuset
  7. Måla hönshuset invändigt och utvändigt en andra gång
  8. klyva tändved
  9. Pyssla om en fantastisk pryl jag fick i veckan! (mer om detta senare)

Får göra en uppföljning på söndag kväll och se hur mycket jag hann med 🙂

4 kommentarer leave one →
  1. Katarina permalink
    september 24, 2010 8:14 e m

    Sååååå söta. Hur många ska du ha? Väntar med spänning på söndagsuppföljningen!

  2. september 25, 2010 8:36 f m

    Du har att göra! Min lista liknar din, men skillnaden är väl att du nog kommer få gjort allt ditt. =)

    Nyfiken på den fantastiska prylen för övrigt. =)

    • september 25, 2010 12:02 e m

      Hehe var inte så säker på det!
      Ja ”prylen” är jag väldigt glad och tacksam över att jag fick : )

Kommentera

