Skip to content

Ett år med bloggen

september 18, 2010

Idag den 18e september är det ett år sedan jag startade bloggen med detta inlägg som mitt första.

Under året som gått har det hänt mycket på det personliga planet. Har varit arbetslös, fått ett jobb, sagt upp mig och börjat ett annat som är roligare, bättre betalt och har bättre framtidsutsikter samt är humanare för kroppen.

På hemmafronten har jag skaffat mig många erfarenheter när det gäller odling, konservering, ölbryggning mm. Har dessutom införskaffat någon hyllmeter med relevant litteratur. Recensioner kommer senare i höst.

När man har jubileum med en blogg hör det till att presentera lite statistik:

Antal sidvisningar: 19978 (20000 kommer alltså passeras under dagen. 🙂

Snitt per dag: 63 visningar

Antal inlägg: 206 (0,65 inlägg/dag) Försöker hålla stenhårt på att uppdatera minst varannan dag.

Antal kommentarer: 471. Bra jobbat allesammans!

Vanligaste sökmotortermerna för att hitta till bloggen:

  • nisse i torpet
  • 170
  • flädersaft
  • 143
  • nisseitorpet
  • 73
  • nässelvatten
  • 39
  • nässelvatten gödning
  • 36
  • nitecore
  • 36
  • konserveringsburkar
  • 34
  • kaveldun
  • 26
  • bästa brödet
  • 20
  • göra smör
  • 19
  • gammal lada
  • 18

Får avsluta med att tacka alla som besökt bloggen under året. Varje besök sporrar mig att fortsätta på självhushållarspåret.

//

7 kommentarer leave one →
  1. september 18, 2010 7:53 f m

    Bra jobbat! Jag följer den noga och har även rekommenderat den till några kompisar 🙂

  2. september 18, 2010 8:38 f m

    Grattis till den fina starten! Keep up the good work!

  3. Gustav permalink
    september 18, 2010 8:49 f m

    Grattis till alla besök, det är du väl värd!

  4. september 18, 2010 12:16 e m

    Bra jobbat, jag gillar din blogg och hoppas förstås att du fortsätter! Mitt eget bloggande och självhushållande går upp och ner, oftast beroende på hälsan. Ambitionerna och drömmarna finns däremot alltid! =)

  5. september 18, 2010 9:01 e m

    Tack till samtliga! 🙂

  6. Karin permalink
    september 21, 2010 11:48 f m

    Tummen upp!!

  7. september 2, 2011 8:09 f m

    Just hittat hit, jag gillar vad jag ser. Jag vill också ha en plätt nånstans att odla på. Helst nu.
    Berätta gärna lite mer om vilka böcker du plöjt.

Kommentera

