Skip to content

Super Aquadulce

augusti 5, 2010
tags:

Är namnet på Bondbönorna jag odlat i sommar. De har gett flera fina skördar och verkar trivas bra i jorden här utanför, så sorten har fått förnyat förtroende inför nästa år!

Med ett proteininnehåll som överstiger en rejäl köttbit och en smak som överträffar allt jag ätit i bönväg är det konstigt att det inte växer bondbönor i varje svensk trädgård. Bondbönor trivs på de flesta jordar, är väldigt lättskött och ger ordentlig avkastning.

Vissa bönor var riktiga bjässar. Dessa två baljor var lite fläckiga men smakade ändå kalas efter 3 minuter i kokande saltat vatten!

3 kommentarer leave one →
  1. nemo permalink
    augusti 6, 2010 10:44 e m

    det e synd att jag tycker bönor smakar äckligt och inte kan förmå mig att äta dom. hade annars varit en given gröda

  2. augusti 7, 2010 6:15 e m

    Bondbönor är verkligen gott och de är mycket tacksamma att odla. Helt klart en favorit i grönsakslandet 🙂

  3. Karin permalink
    augusti 7, 2010 6:53 e m

    Oh! Jag kommer verkligen snart på besök!!!

Kommentera

