Skip to content

Låg aktivitet

juli 3, 2010

Jösses vad varmt det har varit idag! stundtals upp mot 31 grader i skuggan Man har svårt att tänka sig att det i januari var 55 grader kallare än idag…

Idag har jag hällt upp saften på flaskor och provsmakat saften den blev förbaskat god och inte så söt som den jag gjorde förra året. Ett stort glas kall flädersaft gör sig gott i värmen!

Några som trivs bra i värmen är iaf alla grönsaker som under senare delen av juni månad växt något enormt så det är nu man börjar få lön för mödan!

Majsen är närmare 40 cm hög och på vissa plantor kan man börja skönja hanblommorna

Spritärtorna börjar ge rejält med baljor så snart är det dags att plocka och sprita och torka första skörden.

4 kommentarer leave one →
  1. juli 3, 2010 5:32 e m

    Oj vad långt dina ärtor har kommit….mina är drygt två cm över jordytan. Å andrda sidan sådde du nog betydligt tidigare än vad jag gjorde…. 🙂

    Nu har flädern börjat så smått att blomma här. Tror jag skall prova att göra flädersaft – har aldrig gjort det förut 🙂

  2. juli 3, 2010 5:57 e m

    Måhända att mina röbetor kommit längre än dina, men i gengäld har mina ärtor inte ens gått i blom…

    Sluta blogga om flädersaft, jag vill också ju!! 😉

  3. juli 4, 2010 9:10 f m

    Fru purjo: Jag satte mina i april så dom har ju haft tid på sig! Du kommer inte bli besviken på flädersaften

    Linda: Hmmm, säkert olika utsäde?!

Trackbacks

  1. Nisse i torpets Blog

Kommentera

