Skip to content

Blött

juni 9, 2010

Tur jag han klippa gräset igårkväll innan regnet började ösa ner!

Har nog kommit närmare 40mm idag (regnmätaren svämmade över)

Gräsklippet räfsas såklart ihop och läggs i odlingarna… Ute i hagen syns fortf inga kor till och gräset börjar bli meter högt, antar att fasanerna hararna och rådjuren inte klagar på det.

3 kommentarer leave one →
  1. Nemo permalink
    juni 10, 2010 6:31 f m

    jagar du nått? hare e gott och rådjur med. fasaner e jag trött på. för mycket jobb för allt för lite kött

  2. juni 11, 2010 3:03 e m

    Jag har varit med på jakt sen jag var liten men har inte skaffat mig jägarexamen ännu. Det står högt upp på dagordningen inför hösten!
    Själv då?

  3. Nemo permalink
    juni 12, 2010 9:20 f m

    skjuter lite småvilt på min tomt, fasaner och harar med .22 större vilt på min fars jaktmark men det blir tyvär lite för sällan. Jodå jägarexamen har jag sen ganska många år sen. tyvär har ju svårigheten varit att fixa en jaktmark man har råd med. tills jag upptäckte att jag faktist har jakträtten på min egen hustomt. Funkar bara i icke tättbebygt område men jag bor ju ute på vischan så.

Kommentera

