Skip to content

Dagens bilder

maj 8, 2010

Idag har det varit snorkallt för årstiden! Termometern har knappt vågat sig över 5 plusgrader och konstant duggregn. bara nu fram mot kvällning när vinden mojnat har det varit hyfsat behagligt ute. Vid den här tiden för ett år sedan var det fantastiskt väder.

Har hunnit med att rensa bort lite ogräs ur landet, pyssla med odlingstunnlarna och konstatera att jag misslyckats med kålplantorna…

Kameran har fått stå framme hela dagen på stativet i köket och det har givit bra resultat:

4 kommentarer leave one →
  1. nemo permalink
    maj 8, 2010 8:14 e m

    kan bara hålla med. här i södern var det 7 grader, regn hela dagen och blåst. bedrövligt väder för årstiden

  2. maj 9, 2010 5:22 f m

    Den kommande veckan ser lite smådassig ut med veckan efter det verkar bjuda på bättre temperaturer…

  3. maj 9, 2010 7:33 f m

    Själv väntade jag på utannonserat regn hela dagen igår, för att slippa vattna mina odlingar. Men smhi har ju bara rätt typ 50% av gångerna. Så idag får jag dra en vända med kannan, ganska torrt i markerna här faktiskt. Fina bilder!

  4. maj 9, 2010 4:51 e m

    Här kom det bara 6mm men det duggregnade hela dygnet istället.
    Jag som bor lite närmare Danmark använder mig av dmi.dk deras prognoser är ruggigt exakta. Är det regn på gång från kusten kan man ibland gissa sig till inom en 10 minuters ram när regnfronten stryker över med hjälp av deras nederbördsradar…

Kommentera

