Skip to content

Ryggsäcksinventering

mars 28, 2010

Har nu tre gedigna ryggsäckar till de flesta situationer, promenader och vandringar.

Fr.v McKinley Enduro 18l, Haglöfs Carrier 60l, Arc Teryx Bora 35

Det senaste tillskottet (mittenbilden) är en Haglöfs Carrier 60liter som jag köpte tidigare i veckan tillsammans med en ny sovsäck (Haglöfs Slumber S1). Har känt att jag var i behov av en större rygga på över 55l, varje gång jag ska någonstans får jag inte plats med prylarna utan har ibland fått ha en rygga på magen med (rullväska är inte min grej).

Det jag gillar med nya Haglöfsen är att den öppnas på sidan och inte från toppen som Arc Teryxen, så jag slipper riva ut och packa om varje gång jag behöver något från botten på väskan. Provpackade Carriern och gav mig ut på en liten marschträningsrunda. Fick utan problem plats med tält, sovsäck, kellykettle, ett par ombyten och lite proviant, den satt riktigt bekvämt på ryggen med. Så kommande fjällturer kommer gå galant. Känner mig skapligt rustad med bra kängor, strumpor och mellanlager. Traskar runt i ett par army bomullsbrallor från HM nu så blir nog att införskaffa sig ett par goa byxor med sen blir Vättlefjäll i maj och Helagsfjällen senare i sommar inga bekymmer, bara lite stamina som ska övas upp nu…

No comments yet

Kommentera

