Skip to content

Kall katt

februari 16, 2010

Nu Snöar det igen och inget mildare väder är i sikte, att det snöar såhär års är ju annars vanligt. Det blev ju nästan alltid snökaos under sportlovet när man var liten och lika besviken varje gång att vi blev insnöade under lovet och inte under skoltid…

Vi har börjat vänja kattungarna vid att gå ute (eller slänger ut dom när dom blir allt för spattiga) snön hindrar dock längre upptäcktsfärder och brukar sluta i att dom kryper in under altanen och somnar. När man ropar in dom igen så kommer dom i ilfart, lägger och fläker ut sig på det varma golvet framför kaminen för att sedan sova vidare uppe på pallen som står framför kaminen och sova vidare och ladda inför nästa ryck…

Dom är svåra att fotografera eftersom dom aldrig är still…

Signe och Astrid

2 kommentarer leave one →
  1. februari 16, 2010 5:51 e m

    Även om jag blir smått allergisk av dina kattbilder måste jag erkänna att de är otroligt söta. Har fått i uppdrag av Bianca att hälsa så gott till dig, så nu gör jag det: Hej hej, från Bianca. Och mig såklart.

  2. februari 16, 2010 7:23 e m

    Haha! Då får jag sanera huset innan ni kommer på besök! Hälsa tillbaka nästa gång du ser henne! 🙂

Kommentera

